lördag 22 mars 2014

Välkommen kull 2!

Nu är de här! I torsdags kväll föddes Happy och Tröbbels valpar, en kull med 7 underbara små rödingar. De anlände lite för tidigt, på dygn 59, så de är väldigt små. I alla fall i jämförelse med de kullar som jag tidigare varit med och förlöst. Sammanlagt var det sju valpar i Happys mage men tyvärr klarade sig inte två av dem (en hane och en tik) men de övriga fem äter och växer. Det blev 3 hanar och två tikar! Alla i nuläget med tecken och vita svanstippar.

Happy är en jätte duktig mamma, som njuter för fullt av sina små. Hela familjen befinner sig i en valpbubbla och fångar dagen, denna tiden går ju så fort:)

Efter helgen kommer jag att börja kontakta er som visat intresse för kullen. Eftersom de är så små, speciellt en av dem, vill jag avvakta över helgen och se så alla fortsätter att öka i vikt.

När de är en vecka börjar vi fota enskilda individbilder, tills dess, lite blandat ögongodis:)






1 kommentar:

Elin sa...

Hoppas att det var okej att jag tog dem här superfina bilderna till min blogg? Har även länkat till din sida i inlägget KRAM